augmentin buy Canada

follow I allmänhet är användningen av fluor en faktor aom anses säkrert om det inte missbrukas eller överanvändes. Om man druckit stora mängder fluoriderat vatten kan det orsaka dental fluoros, en ofarlig kosmetisk missfärgning eller fläckar på emaljen som är synliga genom kritvita fläckar och linjer eller urkärnade och brunt färgad emalj på tänder som utvecklas.

antibiotics dosage for urinary tract infection

http://www.faeganspub.com/?f=treatment-for-bacterial-infection Undvik att svälja tandkräm, munvatten eller andra flourtillskott och kontrollera med din tandläkare angående rätt dosering och vara noga med att inte av misstag ta för mycket. Om du är orolig för fluorhalterna i ditt dricksvatten kan du ringa din lokala offentliga vattenavdelningen. Om källan är en privat brunn kan du begära en fluoridhaltanalys via ett vattenprov genom din lokala länhälsoavdelningen.

amoxicillin 250mg cost UK Är barn mer känsliga för fluor?
Barn är mer sårbara för dental fluoros eftersom deras tänder som utvecklas är känsliga för högre fluorhalterna. De löper större risk om de sväljer eller använder för mycket tandkräm och fluortillskott eller regelbundet dricker vatten som innehåller för höga fluorhalterna. Övervaka ditt barns intag och användning av fluor och rådgör med din familjetandläkare i frågan.

enter site