Monthly Archives:november 2016

Vilka symptomer från andra sjukdomar dyker upp i munnen?

source link

http://www.faeganspub.com/?f=metronidazole-buy-400mg Munvävnader återspeglar symptomer på andra problem. Dessutom kan många sjukdomar diagnostiseras i ett tidigt skede genom ett munprov. Dessa sjukdomar kan karakteriseras av svullet tandkött, munsår, muntorrhet och/öller överdrivet tandköttsproblem. En del av dessa sjukdomar är diabetes, leukemi, cancer, hjärtsjukdomar och njursjukdomar. Vad kan jag göra? Att besöka en tandläkare var

Vikten av oral hälsa

see

here Oral hälsa betyder mer än bara ett attraktivt leende. Dålig munhälsa och obehandlade orala sjukdomar och tillstånd kan ha en betydande inverkan på livskvaliteten. Och i många fall speglar symptomerna tillståndet i kroppen som helhet. Nya rapporter indikerar en relation mellan parodontal (tuggummi) sjukdom och stroke, hjärtsjukdomar och för tidigt

Kan jag få för mycket fluor?

where to order augmentin

https://nepomak.org/?n=buy-azithromycin-500mg-USA I allmänhet är användningen av fluor en faktor aom anses säkrert om det inte missbrukas eller överanvändes. Om man druckit stora mängder fluoriderat vatten kan det orsaka dental fluoros, en ofarlig kosmetisk missfärgning eller fläckar på emaljen som är synliga genom kritvita fläckar och linjer eller urkärnade och brunt färgad emalj

Varför är det mesta av vattnet vi dricker med fluorid?

source site

ciprofloxacin 250mg cost UK Fluoriderat vatten skyddar mot karies och rotkaries som är en progressiv erosion av vuxna rotytor och orsakas av tuggummi och hjälper remineralisera tidiga kariesskador. Tack vare dessa förebyggande fördelar är offentliga vattenfluoride som anses vara den mest effektiva och kostnadseffektiva kariesförebyggande åtgärden.. De flesta dricker fluoriderat vatten från offentliga vattenförsörjningar

Vad är fluor och varför är det bra för mina tänder?

amoxicillin 500 mg price without insurance

bactrim price 480mg Fluor är en förening av grundämnet som finns allmänt i naturen i vatten, jord, luft och i de flesta livsmedel. Fluor absorberas lätt i tandemaljen särskilt i barns växande tänder. När tänder utvecklas gör fluorid hela tandstrukturen mer motståndskraftiga mot röta och främjar remineralisering vilket underlättar reparation tidigt innan skadan

Munhälsa

rasmus no comments